PREMIUM BEAUTIFUL

PREMIUM BEAUTIFUL
PAKAIAN DALAM PEMBENTUKAN BADAN ----- Penjagaan bentuk badan adalah faktor yang penting bagi kedua-dua jantina. Namun, ia adalah faktor yang paling penting bagi kaum wanita. Pada umumnya, bentuk badan yang abnormal adalah disebabkan oleh gaya hidup dan amalan-amalan yang tidak sihat. Disini, terdapat beberapa cara untuk mengekalkan bentuk badan yang sihat dan seimbang : 1) Jangan menahan lapar. 2) Jangan makan secara berlebihan. 3) Amalkan gaya pemakanan yang sihat. 4) Bersarapan. 5) Mengamalkan makan malam yang ringan. 6) Minum sekurang-kurangnya 8-10 gelas sehari (AIR BIO-AURA) 7) Selalu bersenam. 8) Dapatkan masa rehat yang cukup. 9) Pakai PREMIUM BEAUTIFUL _________________________________________________________________________________________________________________

Tuesday 28 February 2012

KEPUTIHAN & PREMIUM BEAUTIFUL


Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita
 ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain. ( jaring yang terletak di girdle beautiful berfungsi untuk bebas bau dan pengudaraan supaya kemaluan kita sentiasa kering)
Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.
Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.
Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon. (PB menjalankan peranan membaik pulih hormon & membantu dlm pengeluaran hormon yang teratur)
Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.
Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya. 
Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan. ( antara Testimonial pemakai PB adalah kurang stress)
Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.
Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.
Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu. Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.
Jika anda aktif dalam melakukan hubungan kelamin, maka anda perlu menjalankan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis.
Gunakan alas seluar dalam (panty liner) untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan. ( x perlu dah kalau pakai PB )
Ubat-ubatan untuk jangkitan adalah khusus dan ada kalanya perlu diulangi rawatannya. Suami atau pasangan seksual juga dinasihatkan untuk menjalani rawatan. 

No comments:

Post a Comment

KISAH BENAR TERHEBAT

KISAH BENAR TERHEBAT
Jiran saya seorang guru terlalu impikan seorang cahayamata setelah kali terakhir bersalin 10 tahun lalu. Empat hari sebelum Aidilfitri 2011, membeli girdle sahaja supaya nampak kurus. Tapi rezeki Allah terus bagi bonus. Pada hari ini 8 hb Januari 2012, doktor menyatakan dirinya insyaAllah bersalin pada Ogos nanti. Kami doakan kandungannya sihat sejahtera.