PREMIUM BEAUTIFUL

PREMIUM BEAUTIFUL
PAKAIAN DALAM PEMBENTUKAN BADAN ----- Penjagaan bentuk badan adalah faktor yang penting bagi kedua-dua jantina. Namun, ia adalah faktor yang paling penting bagi kaum wanita. Pada umumnya, bentuk badan yang abnormal adalah disebabkan oleh gaya hidup dan amalan-amalan yang tidak sihat. Disini, terdapat beberapa cara untuk mengekalkan bentuk badan yang sihat dan seimbang : 1) Jangan menahan lapar. 2) Jangan makan secara berlebihan. 3) Amalkan gaya pemakanan yang sihat. 4) Bersarapan. 5) Mengamalkan makan malam yang ringan. 6) Minum sekurang-kurangnya 8-10 gelas sehari (AIR BIO-AURA) 7) Selalu bersenam. 8) Dapatkan masa rehat yang cukup. 9) Pakai PREMIUM BEAUTIFUL _________________________________________________________________________________________________________________

Tuesday 12 June 2012

TIP-TIPS DAN PETUA KECANTIKAN DAN PENDINDING....


Naik kan Seri Muka 

1) Masa tengok cermin tu..baca selawat disertai dgn niat supaya dinaikkan seri muka..kemudian  raup ke muka
2) baca surah yusuf tiap2 mlm
3) Yg ni istimewa sikit...selepas sembahyang isyak,ambik air segelas...kemudian baca surah al-fatihah 1X , ayat kursi 1X, surah al-waqiah ayat 35-38 sebanyak 7X
4) " Ya Allah Ya Tuhanku, semoga wajahku kacak seperti Nabi Yusuf and etc...", sambil menahan nafas, kemudian ambil air dari lelangit dan sapu ke kening dari dalam ke luar. 

 Bila hendak bersolek lak amalkan nie pulak .

.Adab bersolek dalam islam
Adab ini adalah amalan yang diamalkan oleh Nabi Yusuf A.S. yang telah diangkatkan darjat dari hamba menjadi seorang pembesar. Barangsiapa yang mengamalkannya setiap hari dan sebati dalam hidupnya, maka mereka akan sentiasa dipandang manis, berseri dan dikasihi pada setiap mata yang memandangnya. Ia juga merupakan rahsia awet muda dan Insya Allah apa yang dihajati akan tercapai.
Amalan:
Apabila menghadap cermin bacalah:
        1.        Selawat 3 X 
2.        Bismillahirahmanirahim segala puji bagi Allah yang memperbaiki tingkah laku, maka perhaluskan budi pekertiku. 
Sentuh muka dengan jari dimulakan dengan
1.        Mulut 
  2.        Hidung 
3.        Mata 
4.        Dahi 

Elok diamalkan utk seri muka... terutama masa cuci muka atau berwuduk... ayat dia bermula camni : ..."Inni roaituala..... sampai ... li sa jidin.. pendek je ayatnye... cubalah... insyaallah berkesan yg pasti nya niat kita untuk tujuaan baik..



 Untuk Mandian

Untuk naikan seri badan serta sihat awet muda amalkan mandi 7 jenis kuntum bunga (bunga yang wangi saje bersma air mawar dan daun pandan di hiris halus2.) Semasa hari bulan 13,14,15 pada masa  bulan penuh seloknya pada waktu mlm tak kira lah pukul berapa, pastikan bersihkan diri dri segala kotoran, Ambil wuduk dulu sebelum mandi dan selepas mandi....sambil berdoa utuk air siraman mandian yg pertama yg jatuh ke tubuh anda..

"Ya Allah, jadikanlah pada hatiku cahaya, pada lidahku (percakapanku) cahaya, pada pendengaranku cahaya, pada penglihatanku cahaya, dari atasku cahaya, dari bawahku cahaya, dari kananku cahaya, dari hadapanku cahaya dan dari belakangku cahaya, Jadikanlah dalam diriku cahaya, besarkanlah cahaya bagiku dan agungkanlah cahaya bagiku. Jadikanlah bagiku cahaya serta jadikanlah diriku cahaya. Ya Allah, berikanlah kepadaku cahaya dan jadikanlah dalam urat sarafku cahaya, dalam dagingku cahaya, dalam darahku cahaya, pada rambutku cahaya dan pada kulitku cahaya".


(Ingatlah peristiwa) tatkala Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan dan melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku"...

tapi jangan le buat semata2 sebab nak awet muda, naik seri tu semua ya...nawaitu kena betul....

some ada yang amal baca itu ini, tapi dlm hati niat nak ikat hati suami...bila 'terikat hati suami tu dah sayang kat bini, si bini plak main kotak-katek je suami tu.......

Perhatian jangan sampai mcm tu...happen in my own family....so please...nawaitu biar betul, dan jika termakbul doa kita tu, janganlah lupa diri sampai tanpa sedar teraniaya suami atau saper-saper..... Selamat mencuba! :)

1 comment:

KISAH BENAR TERHEBAT

KISAH BENAR TERHEBAT
Jiran saya seorang guru terlalu impikan seorang cahayamata setelah kali terakhir bersalin 10 tahun lalu. Empat hari sebelum Aidilfitri 2011, membeli girdle sahaja supaya nampak kurus. Tapi rezeki Allah terus bagi bonus. Pada hari ini 8 hb Januari 2012, doktor menyatakan dirinya insyaAllah bersalin pada Ogos nanti. Kami doakan kandungannya sihat sejahtera.